Моє портфоліо за тренінгом

           План вивчення теми
Автор
Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте
Ім’я, по-батькові та прізвище
Жевноватченко Олена Дмитрівна
Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ  І-ІІІ ступенів №12
Місто, село, район, область
Павлоград
Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
4-16 грудня 2017 року
Тренери
Бондарева Раїса Григорівна
Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей
Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.
Назва
Вплив їжі на здоровя людини
Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.
 Цей проект для учнів 7 класу при вивченні теми «Харчування», а саме:дослідити як різна їжа впливає на здоров’я людини . Застосовується пошукова діяльність учнів
Предмет, навчальна тема
Англійська мова «Харчування».  Основи здоровя «Харчування і здоровя»
Клас (вікова категорія)
 Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів
7 клас ,12-13 років
Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
5 уроків по 45 хвилин
Освітні засади
Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.
Уміння робити зв'язне повідомлення, використовуючи у разі потреби лексичні або зображувальні опори; робити повідомлення за певною ситуацією в межах визначених сфер спілкування; висловлюючи своє ставлення до осіб, подій, явищ тощо, про які йдеться.
Уміння робити нотатки; складати план; заповнювати анкету, опитувальний лист; писати листа, повідомлення.
Уміння без попередньої  підготовки висловлюватися в певних сферах спілкування ,достатньо повно передавати зміст  почутого, висловлюючи та обґрунтовуючи  своє ставлення до осіб, подій, явищ, про які йдеться та аргументовано висловлюватися, доводити свою точку зору , своє ставлення .

Навчальні програми
Модуль 3: Обговорює вибір продуктів, корисних для здоров ’ я . Наводить приклади купівлі продуктів для здорового харчування . Обговорює особливості харчування у підлітковому віці та харчові звички . Наводить приклади збалансованості власного раціону . Обговорює різні способи приготування їжі для збереження здоров’я та дотримання безпеки .
Іноземна мова:
Тематичний блок: «Продукти харчування»
Говоріння: Монологічне мовлення
Уміння робити зв'язне повідомлення, використовуючи у разі потреби лексичні або зображувальні опори; робити повідомлення за певною ситуацією в межах визначених сфер спілкування; передавати основний зміст прочитаного, побаченого або почутого, висловлюючи своє ставлення до осіб, подій, явищ тощо, про які йдеться
Діалогічне мовлення
Уміння без попередньої підготовки встановлювати і підтримувати спілкування із співрозмовником у межах визначеної тематики і сфер спілкування; ініціювати і завершувати спілкування, використовуючи для цього відповідні зразки мовленнєвого етикету, прийнятого в країні, мова якої вивчається; ініціювати і підтримувати діалоги, доводити співрозмовникові власну точку зору . Обговорює вибір продуктів, корисних для здоров ’ я . Наводить приклади купівлі продуктів для здорового харчування . Обговорює особливості харчування у підлітковому віці та харчові звички . Наводить приклади збалансованості власного раціону . Обговорює різні способи приготування їжі для збереження здоров’я та дотримання безпеки .
Письмо
Уміння робити нотатки; складати план; заповнювати анкету, опитувальний лист; писати листа, повідомлення, автобіографію; писати твори в межах визначених сфер спілкування
Аудіювання
Уміння розуміти зміст нескладних висловлювань, що стосуються особистісної, суспільної, освітньої сфер, а також нескладні тексти пізнавального та відпочинок, дозвілля; країнознавчого характеру. Уміння розуміти нескладні тексти, виділяти головну думку, використовуючи лінгвістичну та контекстуальну здогадку; розуміти прості пояснення, що стосуються використання різних тем,таких як охорона здоров'я та довкілля; технічний прогрес. Уміння розуміти основний зміст коротких простих повідомлень, письменник, книга; оголошень, репортажів; здобувати інформацію з коротких радіо- та телепередач на побутову тематику; телебачення; узагальнювати інформацію
Читання
Уміння розуміти зміст нескладних автентичних текстів різних жанрів і стилів, що співвідносяться з особистісною, суспільною, освітньою сферами спілкування; користуватися словником та іншою довідковою літературою.
Запишіть спочатку всі основні вимоги навчальних програми щодо знань та вмінь учнів до обраної навчальної теми. Після вдосконалення та скорочення переліку вимог в цьому розділі повинні міститися пріоритетні, головні навчальні цілі , яких ваші учні мають досягти (а не торкатися), та які ви маєте і можете оцінити наприкінці вивчення цієї теми.
Інформатика:
Мати уявлення про можливості комп’ютера, уміти використовувати програми для представлення інформації. Мати уявлення про Інтернет, уміти здійснювати простий пошук інформації, створювати презентації.

Інтегрований предмет «Основи здоров’я» передбачає розвиток здоров’язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення, використання здоров’я та дбайливого ставлення до нього.
Мета інтегрованого предмета: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу життя, навичками безпечної для життя і здоров’я поведінки.
Завдання предмета:
o формування в учнів мотивації дбайливого ставлення до життя і здоров’я;
o формування у школярів стійких переконань щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей;
o виховання у підлітків бережливого, дбайливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей, потреби самопізнання та всебічного самовдосконалення;
o ознайомлення учнів з основними принципами та закономірностями життєдіяльності людини в природному та соціальному середовищах, спрямованої на збереження життя і зміцнення здоров’я;
o формування в учнів сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як провідної умови збереження і зміцнення здоров’я;
o ознайомлення учнів з основними принципами, шляхами й методами збереження життя і зміцнення усіх складових здоров’я;
o навчання учнів методам самозахисту в умовах загрози для життя;
o навчання учнів методам самооцінки і контролю стану і рівня здоров’я протягом усіх років навчання;
o розвиток навичок учнів, спрямованих на заохочення вести здоровий спосіб життя.
Навчальна програма побудована на основі інтегрованого поєднання елементів знань щодо збереження і захисту життя та зміцнення здоров’я людини.
Зміст тем розгорнуто відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. До кожного розділу програми визначені обов’язкові результати навчання, спрямовані на досягнення учнями здоров’язбережувальної, соціальної, загальнокультурної та інших компетентностей.
Конкретним результатом навчання має бути розвиток здоров’язбережувальних компетенцій учнів, зокрема, збільшення обсягу знань щодо збереження життя та зміцнення здоров’я, поглиблення навичок та умінь (зокрема прийняття рішень, розв’язання проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності, протистояння негативному психологічному впливові, подолання емоцій та стресу, а також розвиток співчуття і відчуття себе як громадянина), усвідомлення учнями необхідності відповідати за своє життя і здоров’я.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.
·         З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей
·         Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень
·         Розуміння взаємозв’язків між системами
·         Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення
·         Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання 
·         Вміле, відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.
•  Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа-засобів в різноманітних формах та в різних умовах.
Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.
Ключове запитання
Як неправильне харчування може вплинути на здоровя людини?
Тематичні запитання
 Що трапиться з організмом людини якщо вона буде вживати недостатню кількість вітамінів та мікроелементів?
До чого може призвести постійне вживання шкідливої їжі?
Чи можемо ми обійтися без овочів та фруктів?
Чи корисно не вживати мясо?

Змістові запитання
Скільки разів на день повинна харчуватися людина?
Яка їжа є шкідливою?
Що повинна людина вживати протягом дня?
Яку кількість води повинна вживати людина протягом дня?
Що означає здорове харчування?

План оцінювання
o        Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o        Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
o        Модуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом

1.Оголошення теми, перегляд презентації викладача та її обговорення
2.Обговорення Основних запитань
3.Представлення таблиці «ЗХД

Опитувальник/тест
Таблиця «ЗХД» (Знаю; Хочу дізнатися; Дізнався)
Журнали спостережень
Записи/нотатки вчителя
Презентація Основних запитань

Анкетування
Консультації
 Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)

Анкета
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
Форма для оцінювання продуктів проекту
Письмові огляди, звіти
Журнали спостережень учнів
 Форми для надання зворотного зв’язку

Демонстрація (захист проекту), презентація
Рольова гра
Опитування
Робота з таблицями «ЗХД»

Підсумкове есе
Форма оцінювання  презентації (продукту)
Таблиця «ЗХД»

Стислий опис оцінювання


  1. На початку роботи над проектом відбувається:
  1. Перегляд презентації вчителя з її наступним обговоренням (фронтальним і малими групами - «мозковий штурм»):
a)      Warming-up
b)      Jigsaw reading
  1. Вхідне тестування за інтернет-опитувальником для з’ясування рівня знань по темі проекту:
a)      Gap filling
b)      Vocabulary box
  1. Робота з таблицями «ЗХД», де учні оцінюють власні знання з предмету дослідження;
  2. Робота з контрольними списками;
  3. Ознайомлення з дослідницькими роботами, виконаними раніше  з подальшим їх обговоренням у міні-групах.
a)      Examples of previous students’ presentations and projects.

  1. Впродовж роботи над проектом:
  • Вчитель проводить консультації та проміжне оцінювання попередніх результатів;
  • Учні по мірі проходження основних етапів проектної роботи заповнюють контрольний список прогресу роботи (електронна таблиця, Google-документ);
  • Учні систематично проводять самооцінку своєї роботи, користуючись відповідними формами для оцінювання.

  1. Наприкінці роботи над проектом:
  • Учні проходять підсумковий тест-контроль за завданнями вчителя для перевірки набутих знань (Використання форм оцінювання учнів).
  • Учні демонструють виконані роботи, після чого відбувається їх само оцінювання, оцінювання вчителем та іншими групами (згідно критеріїв оцінювання)
  • В процесі роботи з таблицями «ЗХД» відбувається самооцінка учнями власних набутих знань та вмінь
Методичні засади
Попередні знання та навички
Для того, щоб добре засвоїти новий матеріал учням необхідно мати хороші знання  з таких предметів як:  англійська мова,основи здоровя,інформатика.
Для того щоб створювати власні проекти учні мусять вільно володіти або знати як користуватися наступними комп’ютерними програмами: Power Point, Movie Maker, Word, PDF, пошуковими системами, браузерами.
Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3: Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4: Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.



Робота в проекті починається із бесіди «Вплив їжі на здоровя людини , під час якої перед учасниками проекту ставляться ключове та тематичні запитання і демонструється презентація. Учні переглядають презентацію та обговорюють питання поставленої проблеми. Ознайомившись із матеріалом, учні планують власне дослідження. Також, учням пропонується пройти опитування, що допоможе вчителю визначитися із інтересами студентів. Ознайомившись із критеріями оцінювання, учні починають власне дослідження:
-     Учні діляться на групи в залежності від пори року, коли вони народилися
-      -      Cтворити таблицю з двома стовпчиками. В першому написати всі плюси здорового харчування; в іншій - всі мінуси;
-       Cтворити словник, в який записувати нові, невідомі слова;
-      Cтворити папку, в якій потрібно зберігати цікаві для вас статті, відео та інші матеріали, котрі вас захопили.
 Перед початком виконання проекту

Приблизно за тиждень-два до початку роботи над проектом "Вплив їжі на  здоров’я людини" учні ознайомлюються з публікацією вчителя про метод проектів, дізнаються про його переваги та можливості, відмінності від методів традиційного навчання. Тоді ж вчитель пропонує їм для ознайомлення і попереднього оцінювання інтернет-ресурси, на яких розміщено результати проектних робіт попередніх груп чи класів, рефлексія учнів, що займались проектною діяльністю.

Таким чином, ще до початку роботи над проектом в учнів формується позитивне ставлення до проектної діяльності, бажання оцінити свої сили і можливості, проявити творчість, ситуація успіху і потреба "зробити ще краще, ніж попередники". Таке попереднє ознайомлення знімає стресову ситуацію, притаманну для переходу на нові види діяльності. Крім того, тоді ж у середовищі учнів розпочнеться мимовільне створення мікро-груп, які під час проекту працюватимуть над різними темами досліджень.

Впродовж виконання учнями проектів

  В перший день роботи над проектом (1-ий урок) учні переглядають презентацію вчителя про проект, знайомляться з ключовим та тематичними запитаннями і приймають рішення про роботу в одній з трьох груп (кожна група шукатиме відповідь на одне з трьох тематичних питань);
об'єднавшись у групи, методом мозкового штурму проводять початкове обговорення шляхів пошукової діяльності (це обговорення вони продовжать в позаурочний час, коли основні стратегічні лінії вже будуть вироблені), розподіляють свої обов'язки в межах групи (хто яку частину роботи буде виконувати);
знайомляться з порадами вчителя щодо організації роботи учнів та документами, підготовленими вчителем, що стосуються їх проектної роботи: допомога в плануванні проекту, допомога у проведенні рефлексії, інструкціями, контрольними списками, формами для оцінювання робіт та самооцінювання, шаблонами робіт;
проходять вхідне тестування за інтернет-опитувальником, заповнюють таблиці ЗХД  тощо.
Учні отримують адреси інтернет-ресурсу, де розміщені всі ці документи (щоб продовжити ознайомлення та роботу з ними в позаурочний час), а також бланки Дозволу батьків на публікацію учнями своїх робіт в мережі Інтернет (які вони приносять заповненими на наступний урок).

  Оскільки на роботу над проектом відведено лише 5 уроків, то основну частину роботи учні виконуватимуть вдома, в позаурочний час, розподіливши в межах мікро-груп свої обов'язки. Робота передбачає проведення практичних досліджень, експериментів та замірів, які учні виконують на місцевому матеріалі (у приміщенні школи, у своїх квартирах тощо).  Для спілкування членам групи під час роботи вчителем рекомендуються ІМ-месенджери типу Skype чи чати; також учням пропонується спілкування на шкільному форумі в рамках виділеної для них теми форуму. Учні з допомогою вчителя та за інструкціями створюють тематичний блог для представлення результатів своїх досліджень, і за бажанням – власні блоги для рефлексії. Шкільний психолог допомагає при потребі від коректувати розподіл роботи учнів в межах мікро-груп.

  На другому уроці продовжується робота в групах. Учні обговорюють результати пошуку в Інтернеті матеріалів для дослідження, уточнюють напрями діяльності, оформлюють свої дослідження окремими сторінками тематичного блогу. Вчитель проводить групові консультації, контролює процес роботи з допомогою контрольного списку прогресу роботи, допомагає провести проміжне оцінювання результатів роботи (з допомогою форм та контрольних списків), звертає увагу на контроль відповідності діяльності учнів Основним запитанням проекту,  знайомить обдарованих учнів з додатковими завданнями. Учні з особливими потребами отримують індивідуальні консультації вчителя та шаблони, які допоможуть їм успішно виконати свою ділянку роботи.

  В післяурочний час учні завершують роботу над дослідженням та оформленням результатів досліджень, ще раз проводять оцінку своєї роботи за формами само- та взаємооцінювання, переглядають роботи інших груп і залишають коментарі та рефлексію (за бажанням) на власних блогах.

Наприкінці виконання проекту

  На останньому уроці проводиться Конференція, на якій учні демонструють отримані результати своїх досліджень, здійснюють оцінку робіт своїх однокласників (за розробленими формами) та самооцінку своєї участі у дослідженні (за формами для оцінювання робіт та співробітництва). З допомогою таблиць ЗХД учні оцінюють набуті знання та вміння, здійснюють рефлексію. Учні проходять тест-контроль вчителя для оцінки набутих знань.

  В післяурочний час повідомлення про виконання проектної роботи та адреси створених інтернет-ресурсів з результатами учнівських досліджень розміщуються на шкільному сайті для подальшого ознайомлення всіх бажаючих з цими роботами та їх оцінюванням.

Диференціація навчання
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
      При об’єднанні учнів у групи запропонувати такий склад груп,
 при якому в групі з такими учнями обов’язково буде обдарований
учень, що виступатиме в ролі консультанта; проконсультуватись з
 шкільним психологом на предмет психологічної сумісності таких
учнів з учнями-консультантами і при потребі запропонувати учням
змінити склад міні-групи;
   При розподілі учнів обов’язків межах груп звернути увагу на
обов’язки у групі цих учнів та їх відповідність можливостям учня;
при потребі порекомендувати посильні для таких учнів обов’язки у
групі.
   Під час роботи учні отримують наперед розроблені шаблони, які
допоможуть таким учням з меншими зусиллями виконати свою частку
 групової роботи.

Обдаровані учні
Запропонувати обдарованим учням:
•  Оцінити ставлення до здорового харчування у різних  країнах
(розвинутих, слаборозвинутих, країн, що розвиваються)
•  Дослідити ставлення до здорового харчування  людей різних вікових
 категорій та суспільних груп (на основі опитування чи анкетування),
класифікувати отриманий матеріал
•  Спрогнозувати, наскільки зміниться проблема здорового харчування  у
 недалекому майбутньому (через 20-30 років)
•  Розробити рекомендації  що до здорового харчування  для підлітків

•  Самостійно знайти власну тему дослідження, пов’язаного з темою
 проекту,  та виконати його.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Підручники, посібники, художня література, довідники, енциклопедії, інструкції тощо.
Обладнання та канцтовари
Основні матеріали, предмети, які необхідно замовити або зібрати чи придбати  для виконання вашого проекту. Не включайте в цей перелік речі, які є типовими для всіх класних кімнат.
Інтернет ресурси
Корисна інформація: https://en.wikipedia.org/wiki/junj food_development
      http://www.iisd.org/topic/junk food 
      https://healthy food.un.org/

Інші ресурси
Запрошені експерти, наставники, учні  інших класів, члени громади, батьки; поїздки та екскурсії тощо.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога